Asiakkaat

Asiakkaidemme digiarkea

Alla asiakkaamme kertovat mitä he ajattelevat digitalisaatiosta ja kuinka se on muuttanut heidän liiketoimintaansa ja arkeaan. Me digialaiset toimimme asiakkaidemme kumppanina – digiarjen muutoksen mahdollistajana.

Feon Oy: Uusi ERP ennätysajassa

Feon Oy:n aloittaessa toimintansa alkuvuodesta 2016, yritys tarvitsi toiminnanohjausjärjestelmän pikavauhtia käyttöönsä. ERP-järjestelmän toteuttamiseen menee normaalisti vähintään puoli vuotta. Yrityksen tarpeisiin soveltuva Digia Enterprise -järjestelmä saatiin kuitenkin toimintakuntoon jo kolmessa kuukaudessa.

Lassila & Tikanoja: CRM auttaa taklaamaan arkipäivän haasteita ja toteuttamaan strategiaa

Lassila & Tikanoja halusi yhtenäistää myyntiorganisaationsa toimintatapoja ja saada asiakastiedon paremmin käyttöön koko organisaatioon. L&T haluaa luoda kulutusyhteiskunnasta kierrätysyhteiskunnan parantamalla asiakkaidensa materiaali-, energia- ja kustannustehokkuutta. Tavoitteen toteuttamisessa keskeistä on asiakasymmärrys, jonka kasvattamista tavoitellaan CRM:n avulla.

Satel Oy: Kokonaisnäkymä asiakkuuteen on avain parempaan palveluun ja liiketoiminnan kehittämiseen

Radiomodeemeja valmistava, kansainvälisesti toimiva kotimainen Satel Oy tarvitsi uuden toiminnanohjausjärjestelmän, sillä nykyinen ei enää palvellut yritystä toivotulla tavalla. Ratkaisuksi valittiin Digia Enterprise -toiminnanohjausjärjestelmä, johon integroitiin myös CRM.

Varma: Ketterä toimintamalli pitää kehityspyörän pyörimässä

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma päätti uudistaa integraatiotekemistään, kun integraatioalustan vaihtaminen uuteen tuli ajankohtaiseksi. Digian avulla Varma otti integraatioalustan vaihdon yhteydessä käyttöönsä DevOps-toimintamallin, joka pitää kehityspyörän pyörimässä tulevaisuudessakin.

Savon Sellu: Digitaalinen tuotantopäiväkirja parantaa tiedon kulkua

Kuopiossa toimiva Savon Sellu Oy halusi parantaa tehtaansa tiedonkulkua. Yritys otti käyttöönsä Digian ProDiary-sovelluksen, josta työntekijät näkevät tehtaan tuotantotapahtumat. Helppokäyttöinen digitaalinen tuotantopäiväkirja on myös integroitu tehtaan toiminnanohjausjärjestelmään, mikä vähentää päällekkäistä työtä.

Rexel: Sovellus avaa myymälän ovet vuorokauden ympäri

Sähkömateriaalin jakelijayritys Rexel Finland Oy havaitsi asiakkaidensa keskuudessa tarpeen asioida yrityksen myymälässä myös normaalien aukioloaikojen ulkopuolella. Ratkaisuna syntyi Nonstop-konsepti, jossa asiakas voi asioida myymälässä hänelle parhaiten sopivaan aikaan. Osana konseptia toimii Digian kehittämä mobiilisovellus, jonka avulla asiakkaat voivat hoitaa tuoteostot omalla mobiililaitteellaan.

Hankkija: Omistajanvaihdos ja tiukka siirtymäaika asettivat puitteet laajalle talousjärjestelmäuudistukselle

Suomen johtava maatalouskauppaketju Hankkija tarvitsi omistajanvaihdoksen myötä kumppania talousjärjestelmähankkeeseen. Projektissa oli kyse taloushallinnon toimintojen jatkuvuudesta siirtymävaiheessa ja sen jälkeen. Digia on toiminut pitkään Hankkijan ERP-toimittajana, ja nyt Hankkija valitsi Digian kumppanikseen muutosvaiheeseen. Aikaa prosessi- ja järjestelmämuutoksille oli kaksi vuotta. Tavoitteessa onnistuttiin, ja Hankkija käyttää nyt Microsoft Dynamics AX -järjestelmää.

Tradeka: Sähköinen vaalisovellus vakuutti Tradekan

Osuuskunta Tradeka mietti jo edellisissä edustajistovaaleissa sähköisen äänestämisen mahdollisuutta. Vaihtoehto päätettiin tarjota keväällä 2016 yhdessä perinteisen postivaalin kanssa. Digia valikoitui yhteistyökumppaniksi muun muassa hyvien referenssiensä ja osaavan tiiminsä johdosta.

Liikennevirasto: SOA-toimisto ennustaa liiketoiminnan tulevaisuuden tarpeita

Kun Liikennevirasto perustettiin 2010, haluttiin samalla pyrkiä vastaamaan paremmin liiketoimintojen tulevaisuuden tarpeisiin. Ratkaisu löytyi palvelukeskeisestä arkkitehtuurista, joka ohjaa ajattelua järjestelmäkeskeisyydestä palvelukeskeisyyteen. Digian kanssa muodostettu SOA-toimisto tarjoaa nyt Liikenneviraston projekteille tärkeää konsultointia ja teknistä apua.

Digian asiakkaita: www.digia.com/asiakkaamme